2005

 2005

 

19 grudnia 2005

W dniu 19 grudnia 2005r. odbyło się Forum Finansowe zorganizowane przez Biuro Karier WZ UW przy współpracy z SKN Finansów. Naszymi gośćmi byli przedstawiciele firmy Provida. Firma ta już od 10 lat działa na rynku pośrednictwa finansowego, cały czas się rozwijając i doskonaląc.

Studenci mieli okazję aby dowiedzieć się czemu lokaty w bankach komercyjnych są nieopłacalne dla klientów, w jaki sposób banki na nas zarabiają oraz co robić aby to zmienić. Receptą okazało się inwestowanie we wszelkiego rodzaju powiernicze instrumenty finansowe. Przedstawiciele Providy podczas swojej prezentacji, za pomocą licznych wykresów i zestawień, pokazali nam różnicę pomiędzy lokatami w bankach, a Otwartymi Funduszami Inwestycyjnymi. Mogliśmy sami obliczyć i przeanalizować roczne stopy zwrotu z poszczególnych produktów finansowych tych podmiotów.

Panowie z Providy szczególnie namawiali nas abyśmy skorzystali z oferty Skandii Życie Towarzystwa Ubezpieczeń S.A. Przedstawili nam poszczególne fundusze inwestycyjne wchodzące w skład ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych oraz portfeli modelowych Skandii.

Na zakończenie panowie z Providy bardzo zachęcali naszych studentów do nawiązania współpracy z firmą i ewentualnego podjęcia pracy w firmie. Pokazali nam bardzo optymistyczne symulacje pokazujące wielkość zarobków w ich pracy. Otóż płaca (składająca się z prowizji za zamknięcie poszczególnych transakcji – podpisanie kontraktów) charakteryzuje się progresywnym wzrostem wraz z ilością „sprzedanych produktów”. Z krótkiej ankiety którą przeprowadzili nasi goście wynikało, że grupa studentów była bardzo chętna do nawiązania współpracy z firmą.

Tymże studentom życzymy samych sukcesów w nowej pracy, a Providzie gratulujemy znakomitego przeprowadzenia „Forum Finansowego”.

 

19 grudnia 2005

Zespół Biura Karier oraz Studenckie Naukowe Koło Finansów zapraszają wszystkich studentów Uniwersytetu Warszawskiego, którzy chociaż raz w życiu myśleli o inwestowaniu na giełdzie, o lokowaniu swojego majątku, na FORUM FINANSOWE organizowane na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego przez lokalne Biuro Karier oraz SKNF.
Mamy nadzieję, że rozumiecie nasze intencje? Chcemy Wam pokazać coś, czego nie zobaczycie ani nie dowiecie się na żadnych wykładach. Tu w praktyce możecie zadać pytanie specjalistom od inwestowania i zarabiania pieniędzy.

Pierwszy milion??? – TO JEST MOŻLIWE!!!

Na forum będziemy rozmawiać o:

Świadomości inwestycyjnej jednostek i społeczeństwa
Najbardziej typowych błędach popełnianych przy próbach oszczędzania i inwestowania.
Sytuacji rynkowej
Kryzysie repartycyjnego systemu ubezpieczeń społecznych
Porównanie możliwości inwestowania, jakie oferuje rynek
Bankach, giełdach, lokatach, obligacjach? Samodzielnie czy przez maklera?
Funduszach inwestycyjnych
Portfelu modelowym

 

 15 grudnia 2005

Dnia 15 grudnia studenci Uniwersytetu Warszawskiego mogli uczestniczyć, w zorganizowanym przez SKNF przy współpracy z firmą consultingową Kolaja and Partners, case study pt. „Dystrybucja jako jeden z kluczowych czynników sukcesu producentów kosmetyków”.

Na warsztat zgłosiło się wielu chętnych, lecz tylko 25 szczęśliwców zakwalifikowało się pomyślnie. Studium przypadku dotyczyło problemów związanych z dystrybucją firmy Polish Cosmetics. Studenci po dogłębnym przeanalizowaniu materiałów, przesłanych wcześniej przez „Kolaję”, próbowali w swoich (5 osobowych) zespołach zdefiniować główny problem, uszczegółowić go, a następnie znaleźć rozwiązanie i wyjście z zastanej sytuacji. Niewątpliwie pomogły w tym informacje z działu sprzedaży Polish Cosmetics oraz BadWool Research (otrzymane podczas trwania case’a). Pod koniec wszystkie grupy przedstawiły swoje spostrzeżenia na flipchartach i zaprezentowały rozwiązania sytuacji problemowych. Swoje rozwiązanie przedstawił także zespół Kolaja and Partners.

Muszę przyznać, że z case study można wynieść całkiem sporo nowej wiedzy i doświadczeń. Dlatego też tego typu warsztaty są tak cenne dla studentów, którym zresztą case przygotowany przez „Kolaję”, bardzo się podobał.

Wszyscy uczestnicy case study dostali pamiątkowe certyfikaty uczestnictwa, firmowe gadżety, oraz piękne nagrody książkowe z których wszyscy jesteśmy bardzo, bardzo zadowoleni.

Mam nadzieję że niedługo znowu spotkamy się z firmą w salach Wydziału Zarządzania. A może tym razem na terenie firmy – na praktykach?

 

 

 28 listopada 2005

Dnia 28 listopada odbył się pierwszy z dwóch dni giełdowych zorganizowany przez Studenckie Naukowe Koło Finansów przy pomocy Naukowego Koła Zarządzania „Praktyk”.

Prezentację multimedialną specjalnie dla nas przygotował mgr Jakub Górka – doktorant na co dzień pracujący w Zakładzie Bankowości i Rynków Kapitałowych Wydziału Zarządzania UW. Kuba jest również honorowym członkiem Naukowego Koła Matematyczno – Finansowego na naszym Wydziale.

Szkolenie było przeprowadzone głównie z myślą o studentach pierwszych lat studiów, którzy zarówno o giełdzie jak i rynku pieniężnym oraz kapitałowym jeszcze nie słyszeli zbyt wiele. Mogliśmy się za tym dowiedzieć jak w ogóle działa obrót giełdowy, jakie instytucje czuwają nad jego bezpieczeństwem, albo jakie funkcje pełnią biura maklerskie. Młodzi adepci odkryli również świat papierów wartościowych, poznali podział akcji, zaznajomili się z różnymi rodzajami obligacji. „Jednak najważniejsze było to że mogliśmy oswoić się z językiem finansistów, poznać podstawowe pojęcia, którymi na pewno będziemy się posługiwać w bardzo niedalekiej przyszłości nie tylko na ćwiczeniach z ekonomii, czy systemów Finansowych Gospodarki, ale może również na praktykach czy w Punkcie obsługi Klienta Biura Maklerskiego”.

Istotną rzeczą jest fakt, iż projekt Dni Giełdy organizujemy wspólnie z „Praktykiem”. Istotną, gdyż jednym z naszych nowych celów jest zawiązanie owocnej współpracy z jak największą liczbą ludzi, firm, czy organizacji studenckich i pozastudenckich. W pogoni za oczarowaniem wielkich firm finansowych swoją coraz większą działalnością, można by uznać, że zapomnieliśmy o tych którzy są najbliżej. Tym właśnie projektem (i nie tylko) udowadniamy, że właśnie pamiętamy o wszystkich, że potrafimy efektywnie współpracować z pozostałymi Kołami (z którymi przecież często rywalizujemy o „młody narybek” w procesach rekrutacyjnych w październiku) i doskonale się razem bawimy czerpiąc obopólne korzyści.. I tak właśnie działamy!!!

Bardzo niedługo zorganizujemy drugą część Dni Giełdy. Tym razem jednak przeniesiemy się w świat Analizy Fundamentalnej – dowiemy się jak cała gospodarka, inflacja jak również wypowiedzi przedstawicieli Rady Polityki Pieniężnej wpływają na notowania spółek giełd

 

 

26 listopada 2005

Studenckie Naukowe Koło Finansów oraz Koło Naukowe Zarządzania „Praktyk” zapraszają na pierwszy z dwóch Dni Giełdy:
Zapraszamy wszystkich którzy chcieliby dowiedzieć się jak działa giełda i
co ma na nią największy wpływ.

Prezentację multimedialną oraz wykład przygotował:

mgr Jakub Górka – Zakład Bankowości i Rynków Finansowych WZ UW

Spotkaniie odbedzie się 28 listopada w sali B 304 o godz 16:00
Wszystkich serdecznie zapraszamy!!!

 

 

 24 listopada 2005

W ostatni listopadowy czwartek mieliśmy przyjemność uczestniczyć w spotkaniu przy piwie w Pubie Lolek na Polach Mokotowskich z właścicielem i Partnerem Zarządzającym oraz pracownikami firmy Kolaja&Partners.

Było to spotkanie tematyczne poświęcone zagadnieniom budowania kariery w oparciu o Interim Management przeznaczone dla studentów działających w kołach naukowych i organizacjach studenckich. W luźnej atmosferze mieliśmy okazje porozmawiać z pracownikami firmy Kolaja&Partners na temat ich codziennej pracy i wyzwań z nią związanych. Głównym wydarzeniem wieczoru była prezentacja właściciela i Partnera Zarządzającego Kolaja&Partners – Thomasa Kolaji. Po wysłuchaniu interesującego opowiadania o tym, jak doszło do powstania firmy i dlaczego, mieliśmy możliwość osobiście porozmawiać z Thomasem Kolają.

Pod koniec spotkania mogliśmy wymienić poglądy z dyrektorem zarządzającym , drugim absolwentem naszego wydziału pracującym w Kolaja&Partners. Przypomnę, że pierwszym był Senior Associate Michał Wólczyński.

Pozatym spotkaliśmy się z członkami zaprzyjaźnionego Koła Finansów i Ubezpieczeń z Wydziału Matematyki oraz nawiązaliśmy nowe znajomości z kołami spoza UW, a d okładniej z SGH oraz z przedstawicielką stowarzyszenia edukacyjnego SKND, z którymi zamierzamy nawiązać współpracę.

 

 

12 listopada 2005

Międzyuczelniane
FORUM DEALERÓW BANKOWYCH
Rozpoczęte!!!

Koło Naukowe Strategii Gospodarczej WNE UW we współpracy z Kołem Naukowym Finansów WZ UW ZAPRASZAJĄ NA CYKL WYKŁADÓW w ramach Międzyuczelnianego Forum Dealerów Bankowych

Zajęcia będą się odbywać w salach wykładowych UW, SGH oraz WSPiZ im. L. Koźmińskiego i będą przeznaczone dla studentów tych uczelni. Uczestnictwo w zajęciach jest bezpłatne oraz nie ma potrzeby wcześniejszego zapisywania się

 

 

 27 października 2005

Dnia 27 października 2005 roku gościliśmy na Wydziale Zarządzania UW firmę Kolaja & Partners – lidera w dziedzinie zarządzania tymczasowego.

Spotkanie poprowadziali:

Michał Wólczyński
Aleksandra Zawadzka
Piotr Panasiewicz

Podczas spotkania uzyskaliśmy wiele interesujących i cennych informacji na temat działania samej firmy, jak również możliwości rozwoju zawodowego studentów w ramach pełnoetatowej pracy czy praktyk studenckich.

Sukcesy firmy Kolaja & Partners na rynku polskim oraz rynku Europy Środkowej i Wschodniej zostały potwierdzone wieloma udanymi restrukturyzacjami takich przedsiębiorstw jak: Calsberg Okocim, Whirpool, KGHM, Lotos, Orlen. Niewątpliwą przyczyną osiągniętych rezultatów firmy jest elastyczna struktura, jej zespołowo-projektowy charakter działania oraz ludzie należący do poszczególnych zespołów. Powyższy fakt mogliśmy sami zrewidować poznając osoby pracujące i nadzorujące prace jednej z grup roboczych, jak również zadając im konkretne pytania dotyczące działalności firmy czy specyficznej ścieżki kariery.

Duże zainteresowanie budziła również możliwość zdobycia wyjątkowego doświadczenia zawodowego. Przedstawiciele Kolaja & Partners zaproponowali dwie formy współpracy na stanowisku konsultanta-analityka firmy Kolaja & Partners i jednocześnie menedżera-praktyka w firmie Klienta lub praktyki oparte na podobnych funkcjach.

Informacje na temat wymagań dla kandydatów także mogliśmy poznać na spotkaniu. Osoby, które z różnych przyczyn nie mogły w nim uczestniczyć odsyłamy na stronę internetową: www.kolajaandpartners.com, zaś aplikacje należy przesyłać na adres: kariera@kolajaandpartners.com, wszelkie wątpliwości i pytania na temat praktyk i pracy należy kierować na adres mailowy: aleksandra.zawadzka@kolajaandpartners.com.

 

 

20 października 2005

W dniu 06 października 2005r. członkowie SKNF mieli przyjemność odwiedzić firmę PriceWaterHouseCoopers. Finansiści wzięli udział w „próbie generalnej” warsztatów typu case study. Po podzieleniu się na kilka grup mieliśmy okazję sprawdzić się jako młodzi audytorzy i specjaliści od podatków. Warsztat bardzo nam się podobał. Po rozwiązaniu case’a i wspólnym omówieniu wyników, mieliśmy okazję do wyrażenia swoich opinii oraz zaproponowania drobnych korekt.
Firma PriceWaterHouseCoopers zorganizuje taki case study na Akademii Doradztwa 26 października na Wydziale Zarządzania UW, gdzie wielu naszych studentów będzie się mogło wcielić w rolę audytora i zmagać się z rachunkowością i podatkami.

 

 

 20 października 2005

ILDC, Czarnystok, Horeszko – trzy znane firmy z branży alkoholowej szykują się do wielkiej transakcji. Co doradzisz swojemu klientowi? Jakie ryzyka będziesz musiał brać pod uwagę? Jak ocenisz kondycję spółek?
Wciel się w rolę konsultanta i weź udział w projekcie doradczym, który przygotowaliśmy dla Ciebie w ramach Akademii Doradztwa. Rozwiąż autentyczne przypadki z praktyki naszych doradców!

Akademia Doradztwa PricewaterhouseCoopers – Pracodawcy Roku 2004
odbędzie się na Wydziale Zarządzania UW
26 października 2005
sala B303 godz. 14:30-17:30

Zapisy do 24 października na stronie http://www.pwc.com/kariera
Bardzo ograniczona liczba miejsc. Uczestnicy symulacji uzyskują preferencje przy aplikowaniu się na praktyki do firmy.

 

 

20 maja 2005

Dnia 16 maja 2005 odbyły się wybory do władz koła.
Członkami nowego zarządu zostali:

     Jacek Gajda  - Prezes Zarządu
     Paweł Kośla  - Wiceprezes Zarządu
     Katarzyna Litwiniuk  - Wiceprezes Zarządu
     Lesław Migalski  - Wiceprezes Zarządu

 

 

16 maja 2005

16 maja odbyła się prezentacja oferty szkoleń oraz międzynarodowych certyfikatów zorganizowana przez Studenckie Koło Naukowe Finansów oraz firmę Ernst & Young Academy of Business.

Naszymi gośćmi byli:
-pan Marinos Athanassiou – Dyrektor Ernst & Young Academy of Business
-pani Magdalena Oleksiuk – Business Development Manager

Pan Marinos został poproszony aby prezentacja odbyła się w języku angielskim, na co z chęcią się zgodził. W pierwszej części prezentacji Dyrektor Academy of Business opowiedział nam jakie certyfikaty można uzyskać w jego firmie. Jak się okazało Akademia oferuje ich szeroki zakres. Jednak do najważniejszych należą:

ACCA – Association of Chartered Certified Accountants
CFA – Chartered Financial Analyst
CIA – Certified Internal Auditor

Pan Athanassiou skupił się na informacjach dotyczących ACCA Professional Scheme. Program ten składa się z 3 „Paper’ ów” a każdy z nich zawiera różne części związane z zarządzaniem finansami. Łącznie do zaliczenia jest 14 egzaminów, które można zdawać w przeciągu aż 10 lat. Co istotne, do uczestnictwa w kursie przygotowującym do certyfikatu ACCA nie jest wymagana wcześniejsza znajomość rachunkowości i finansów – także każdy może się zgłosić na szkolenie.

Po dokładnym omówieniu wszystkich części szkolenia i egzaminów, pan Marinos przeszedł do prezentacji kursu CFA. W przeciwieństwie do wcześniejszego certyfikatu, kwalifikacje uzyskane na podstawie tego dyplomu są nadawane przez amerykańskie stowarzyszenie. Uzyskanie tych kwalifikacji jest dowodem na to, iż osoba bardzo dobrze zna rynek papierów wartościowych, bankowość, finanse przedsiębiorstw, zarządzanie funduszami oraz doradztwo inwestycyjne. Egzamin składa się z 3 poziomów, a ogólny procent osób przystępujących do poziomu 1, które uzyskały kwalifikacje CFA wynosi w przybliżeniu 24%. Ostatnim omówionym certyfikatem był CIA. Od maja 2005 roku IIA Polska (Oddział Instytutu Audytorów Wewnętrznych w Polsce) umożliwia kandydatom zdawanie egzaminów, które prowadzą do CIA, w języku polskim! Kwalifikacje te, oparte na najnowszych badaniach IIA w zakresie teorii i praktyki wykonywania audytu wewnętrznego uznawane są w międzynarodowych firmach zarówno w sektorze prywatnym jak i publicznym. Egzamin składa się już z 4 części, z których każda obejmuje 125 pytań testowych.

W dalszej części prezentacji studenci zadawali pytania dotyczące m.in. szkoleń w Ernst & Young Academy of Business, na które pan Marinos z chęcią odpowiadał. Dowiedzieliśmy się na przykład że średnia wieku przystępujących do egzaminu stale się obniża, ale na razie wynosi około 30 lat (bardziej ze względu na niezbyt niskie koszty szkoleń). Rośnie natomiast liczba osób które posiadają dyplomy ACCA, CFA, czy CIA. Odpowiadaliśmy sobie na pytanie dlaczego warto mieć w swoim dorobku wyżej opisane certyfikaty i czy potencjalni pracodawcy zwracają na to uwagę. Na zakończenie pan Athanassiou, chcąc poznać ambicje i plany studentów Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, pytał nas kim chcielibyśmy zostać w przyszłości, w jakiej branży chcielibyśmy znaleźć pracę. Odpowiedzi były różne, ale wspólnym mianownikiem były jednak w większości finanse.

Gdy spotkanie dobiegło końca podziękowaliśmy panu Marinosowi, oraz Pani Magdzie za przybycie, profesjonalną prezentację, oraz bardzo miłą atmosferę jaką nam zapewnili. Oni zaś zaprosili nas na swoje warsztaty które niebawem będą się odbywać na SGH-u .

 

 

9 maja 2005

Studenckie Koło Naukowe Finansów oraz firma Ernst&Young Academy of Business
mają przyjemność zaprosić na: prezentację oferty kursów zawodowych.

Przyjdź i dowiedz się:
Jak osiągnąć sukces w finansach
Jak zdobyć międzynarodowe certyfikaty: ACCA, CIA, CFA
Prezentacje poprowadzi:
Magdalena Oleksiuk – Business Development Manager
w Ernst&Young Academy of Business

Termin: 16 maja, godz. 16.15
Miejsce: Wydział Zarządzania UW, ul. Szturmowa 3, Sala C105
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności na adres:
academyofbusiness@pl.ey.com

Serdecznie zapraszamy!!!

 

 

4 maja 2005

Studenckie Koło Naukowe Finansów oraz firma Ernst&Young
mają przyjemność zaprosić na wykład pt.:

„Fuzje i przejęcia firm”

Wykład poprowadzi:
Sławomir Janiszewski
Manager z Działu Doradztwa Transakcyjnego Ernst & Young

Termin: 9 maja, godz. 16.00
Miejsce: Wydział Zarządzania UW, ul. Szturmowa 3, Sala C105
Prosimy o potwierdzenie swojej obecności na adres:
madzia_sajdek@interia.pl

 

 

1 maja 2005

Dnia 12 maja o godzinie 16:00 na Wydziale Zarządzania UW
odbędą się wybory władz Studenckiego Koła Naukowego Finansów.
Serdecznie Zapraszamy!

 

 

 25 kwietnia 2005

Dnia 25 kwietnia na Wydziale Zarządzania UW odbyły się warsztaty z serii Akademia Doradztwo zorganizowane przez firmę PricewaterhouseCoopers. Tematem przewodnim warsztatów było śledztwo w spółce kapitałowej.

Podczas warsztatów poznaliśmy techniki identyfikowania oszustwa w sprawach gospodarczych. Zostaliśmy podzieleni na 4-osobowe zespoły, których zadaniem było odkrycie nieprawidłowości w fikcyjnej spółce. Udawaliśmy prawdziwych audytorów, którzy zostali zatrdunieniu przez władze spółki, podejrzewające, żę jeden z pracowników firmy, podpisuje kontrakty z firmami, które zapłacą mu lapówkę. Początkowo dysponywaliśmy skormymi informacjami. Każdy z zespołów sam musiał identyfikować, jakie materiały, dokumenty bedą potrzebne do zbadania sprawy. Dokumenty moglismy otrzymać od pracowników firmy PwC, którzy kierowali całymi warsztatami, wcielająć się w role pracowników badanej spółki.

Podczas warsztatów nauczyliśmy się bardzo dużo ciekawych rzeczy, ale przy okazji wspaniale się bawiliśmy. Dowiedzieliśmy się również jak wygląda praca w firmie PricewaterhouseCoopers oraz jakie mamy możliwości odbycia w niej praktyk. Zostaliśmy również zaproszeni na testy kwalifikacyjne na praktyki organizowane przez firmę PricewaterhouseCoopers.

 

 

15-17 kwietnia 2005

W dniach 15-17 kwietnia br. w Koszelówce odbył się wyjazd integracyjny kół naukowych naszego wydziału. Poniżej znajduje się krótka relacja i kilka słów podsumowania.

Wyruszyliśmy spod Sali Kongresowej ok. godziny 18:15 i po niespełna dwóch godzinach dotarliśmy na miejsce. Szybko zostaliśmy zakwaterowani i udaliśmy się na ognisko, które miało być atrakcją tamtejszego wieczora. Była muzyka, kiełbaski piwko i otwarci ludzie, z którymi można było porozmawiać na różne ciekawe tematy. Po paru godzinach przyjechali pozostali członkowie naszego koła ze świeżymi pomysłami na wieczór, więc udaliśmy się do pokoju, aby je omówić i przedyskutować strategię działania na najbliższe dni. Gdy już skończyliśmy burzę mózgów dołączyliśmy do reszty naszych kolegów i koleżanek z wydziału. O godzinie 3 w nocy trener reprezentacji SKNF zarządził trening na głównej podgrzewanej płycie boiska przy blasku jupiterów i księżyca. Na odzew odpowiedzieli tylko prawdziwi miłośnicy „kopanej”, a trzeba zaznaczyć, że było ich niemało. Generalnie trening przebiegał bez zakłóceń, aż do momentu kiedy jednego z zawodników zaatakowała żyłka, na której pani kierowniczka zwyczajowo wiesza pranie…Musieliśmy niestety zakończyć ten poranny rozruch wcześniej niż planowaliśmy, ponieważ pani kierowniczka nie jest fanką futbolu i nie zrozumiała naszego zapału do grania w piłkę. Tak więc musieliśmy iść spać.

Na sobotę zaplanowane było szkolenie, które miała przeprowadzić firma ARK Consulting. Dotyczyło ono zarządzania zasobami firmy. Zostaliśmy podzieleni na 3 grupy, których zadaniem było stworzyć (dosłownie) produkt od początku i przeprowadzić wszystkie czynności potrzebne do osiągnięcia zysku. Pracownicy firmy wraz z osobami im towarzyszącymi starali się zbudować otoczenie firmy, które byłoby najbliższe znanym nam polskim realiom. Tak więc mieliśmy bank, w którym mogliśmy dostać pożyczkę na zakup materiałów (co wcale nie było łatwe), które były potrzebne do rozpoczęcia produkcji, hurtownię i urząd skarbowy. Od godziny 12 do 19, z krótką przerwą na obiad, pracowaliśmy na powierzonym nam zadaniem. Jednak nie wszystkim podobał się sposób prowadzenia tych warsztatów, a dodatkowo pięknie świecące tego dnia słoneczko sprawiło, że bardziej popularne od sali ćwiczeń było molo na pobliskim jeziorku. Po kolacji odbyło się podsumowanie warsztatów, które przerodziło się w festiwal oskarżeń i w nienajlepszej atmosferze rozstaliśmy się z firmą ARK Consulting. Późnym wieczorem zrobiliśmy jeszcze ognisko, żeby odreagować popołudnie…

Niedziela, ostatni dzień wyjazdu, upłynęła bardzo szybko. Po śniadaniu, około godziny 10:30 zebrała się mała grupka, aby pograć w piłkę na pobliskim boisku. Po skończonym meczu sprzątnęliśmy pokoje i spakowaliśmy się, następnie udaliśmy się na obiad i po jego zakończeniu zaczęliśmy się pakować do autobusu. Po dotarciu do Warszawy rozpoczęły się wylewne pożegnania, po których każdy udał się w swoją stronę.

Takie wyjazdy do dobra rzecz. Pozwalają oderwać się od przyziemnych problemów związanych ze studiowaniem i nie tylko. Dają szansę poznania ludzi, na których pewnie nie zwrócilibyśmy uwagi w innym przypadku. No i najważniejsze tworzy swoistą więź między ludźmi, którzy razem tworzą społeczność Wydziału Zarządzania UW.

 

 

8-10 kwietnia 2005

W dniach 8-10 kwietnia br. w Centrum Szkoleniowo-Konferencyjnym Uniwersytetu Łódzkiego w Łodzi odbyła się III Ogólnopolska Konferencja Naukowa, której tematem była „Sytuacja społeczno – ekonomiczna Polski: Gospodarka Polski w rok po akcesji do Unii Europejskiej”. Splendoru tej konferencji nadawać miał fakt, że wśród zaproszonych gości miało być wielu profesorów, doktorów, znawców tematu, przed którymi to prelegenci mieli prezentować swoje referaty. Jednak ze względu na tragiczne wydarzenie ostatnich dni, jedynie niewielka część osób zdecydowała się partycypować w Konferencji.

Przedstawicielami SKNF w Łodzi byli:

-Paweł Kaczorowski, Lesław Migalski i mgr Grzegorz Tchorek prezentujący „System finansowy w Polsce w perspektywie przystąpienia do strefy euro”,

-Marcin Bukowczyk, Jacek Gajda i Rafał Szlichciński z referatem nt. „Fundusze europejskie szansą na podniesienie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw”,

-Kasia Jeznach, Paweł Kośla i Kasia Litwiniuk, którzy prezentowali „Elastyczność jako podstawa efektywności rynku pracy. Polska, a inne kraje UE”.

W piątek, 8 kwietnia, o godz. 19:00 planowana była inauguracja, którą niestety przegapiliśmy ze względu na konsumowanie w tym czasie kolacji, co wynikało z błędnego odczytania planu:). Na szczęście organizatorzy byli wyrozumiali i zgodzili się zrelacjonować nam pokrótce najważniejsze plany na następny dzień. Gdy już wiedzieliśmy, co nas będzie czekać następnego dnia, zapadła decyzja, żeby jechać pozwiedzać miasto, co niniejszym grupa zrobiła.

W sobotę, 9 kwietnia, o godz. 9:30 rozpoczęła się główna część Konferencji, a mianowicie prezentowanie prac przez członków kół naukowych. Swoje referaty wygłaszało 5 zespołów i każdej prezentacji towarzyszyło zadawanie pytań oraz dyskusja. Tak dotarliśmy do 13:00, kiedy to udaliśmy się do restauracji na obiad. Po godzinnym odpoczynku, około 14:40 udaliśmy się do sali konferencyjnej w celu omówienia zawiązania współpracy z innymi kołami. Były wśród nich SKN „Inwestor” z Łodzi, SKNNE „Ekspert” z Łodzi oraz SKN Ekonomii Teoretycznej z Warszawy. Każde koło zarysowało swoją historię, chwaliło się osiągnięciami i dzieliło się planami na przyszłość. Podczas rozmów z zadziwiającą jednomyślnością podjęto decyzję, która mówiła o zawiązaniu współpracy. Około godz. 16:00 rozpoczęła się druga część prezentowania referatów, która trwała do 19:00. Po przebraniu się, wszyscy udali się na grill’a. Wybór jedzenia był ogromny, nie wspominając już o napojach. Nie brakowało toastów, kuluarowych rozmów, a także nakłaniania ze strony organizatorów do przyjazdu w następnym roku. Gdy już najedliśmy się do syta, podziękowaliśmy grzecznie organizatorom oraz współuczestnikom konferencji za przyjazną atmosferę i udaliśmy się w podróż powrotną, ponieważ na niedzielę zaplanowane było jedynie zwiedzanie Łodzi.

Uczestnictwo w tej Konferencji bez wątpienia było cennym doświadczeniem, dzięki któremu mieliśmy szansę nabrać pewności w czasie wygłaszania referatów, poznać wiele interesujących osób, a także dobrze się bawić. Nasze prace będą opublikowane w postaci materiałów pokonferencyjnych, które powinny być dostępne jeszcze przed wakacjami. Warto podkreślić, że jedzenie serwowane przez firmę cateringową było bardzo smaczne, a obsługa bardzo miła. W kolejnym roku planowany jest ponowny udział naszego Koła w kolejnej edycji tej Konferencji.

 

 

3 stycznia 2005

Harmonogram spotkań w styczniu:

3 stycznia – Rynek kapitałowy i jego znaczenie.
- rola rynków finansowych
- papiery wartościowe w obrocie
- rola giełdy

10 stycznia – Wybór i ocena spółek.
- analiza fundamentalna
- analiza finansowa
- wskaźniki giełdowe
- analiza wybranej spółki

17 stycznia – Funkcjonowanie giełdy oraz wpływ otoczenia gospodarczego na giełdę.
- organizacja polskiego rynku kapitałowego
- zlecenia giełdowe
- zasady notowania
- najważniejsze czynniki wpływające na giełdę

Ponadto 3 i 17 stycznia po spotakniach SKNF odbędzą się spotkania Stowarzyszenia „Primeco”.

Wszytkie spotkania SKNF odbywają się o godz. 16:00 w sali 408C.